Release Sitecore Content Hub 3-4

30 september 2020 om 02:00 by ParTech Media - Post a comment

Sitecore heeft op 21 juli Sitecore Content Hub 3.4 gereleased. Zij bieden hiermee nieuwe robuuste, gestroomlijnde en schaalbare mogelijkheden om merken te helpen met het versnellen van hun digitale transformaties.

Vandaag de dag beheren merken duizenden digitale middelen om uitnodigende digitale ervaringen te creëren voor hun klanten. Leidende organisaties krijgen snel de noodzaak door van het uitbreiden van hun content management met world-class digitale middelen management mogelijkheden om hun huidige content explosie te ondersteunen. Ook ondervinden zij dat het belangrijk is om hun marketing werkzaamheden en efficiëntie te verbeteren. Sitecore Content Hub versie 3.4 biedt verbeterde Digital Asset Management (DAM) mogelijkheden met toonaangevende innovaties in Articifical Intelligence (AI) en videomogelijkheden. Daarnaast is het ook mogelijk om workflows te verbeteren en is het gemakkelijk om te gebruiken met uitgebreide integratie van oplossingen van derde partijen.

Een recente studie door het marketing adviesbureau Econsultancy liet zien dat 65% van de marketeers meer tijd besteden aan het creëren van content dan aan elke andere werkzaamheid die te maken heeft met het ondersteunen van digitale campagnes. Om tijd te besparen biedt Sitecore in Content Hub 3.4 een extra functionaliteit genaamd, Content AI. Met deze functionaliteit kun je afbeeldingsgelijkheid analyseren zodat merken meteen toegang hebben tot alternatieve afbeeldingen in DAM. Hierdoor worden meer opties die passend zijn direct beschikbaar gesteld. Marketeers kunnen dan kiezen om deze afbeeldingen dan her te gebruiken of ze een nieuw doel te geven in plaats van nieuwe afbeeldingen creëren. Dit scheelt het bedrijf veel tijd en geld. Een voorbeeld hiervan is het gebruiken van een foto van een familie op het strand. Content Hub zal de samenstelling van deze foto herkennen en vergelijkbare afbeeldingen van groepen op het strand aanbieden. Dit zorgt voor een vermindering van content creatie en kosten voor marketingteams.

Met 85% van de Amerikaanse gebruikers die aangeven dat zij online videocontent bekijken en kijkers waarvan 59% aangeeft meer tijd te besteden aan het bekijken van onlinevideo’s in 2019 dan in de drie jaren ervoor, is het bekijken van videocontent gegroeid en groeit nog steeds. Om merken te helpen hun videocontent effectiever te beheren bevat Content Hub 3.4 de mogelijkheid om automatisch metadata en transcripten te genereren voor video’s die een AI analyse van Microsoft Azure Cognitive Services gebruiken. Daarnaast bevatten video management mogelijkheden support voor tijd, range gebaseerde annotatie, bijsnijden en ondertiteling. Dit geeft marketeers meer geautomatiseerde mogelijkheden om hun video’s te laten bekijken door verschillend publiek.

Recent onderzoek van SoDa laat zien dat 95% van de marketeers aangeven dat het sneller maken en publiceren van gepersonaliseerde digitale content een prioriteit is. Daarbij geeft 39% aan dat handmatige processen hen tegenhoudt. Aanvullende workflow en gebruiksvriendelijke functionaliteit die nieuw zijn bij Content Hub versie 3.4 helpen deze eisen te ondersteunen, inclusief slimmere navigatie, massa-edit templates en on-the-fly tagging. Nu stelt de integratie van Marketing Resource Management (MRM) en Content Marketing Platform (CMP) in staat om DAM gebruikers snelle workflows van content items en timeline-based project management workflows te beheren vanaf één locatie.

Content Hub 3.4 verbetert ook de workflow en gebruiksvriendelijkheid voor DAM gebruikers die gebruik maken van Adobe Creative Cloud. Met een DAM zoekfunctie kunnen gebruikers middelen van InDesign, Photoshop en Illustrator uploaden, inchecken en uitchecken. Ze kunnen hun work-in-progress in InDesign documenten alvast direct bekijken in de DAM zonder packaging en afgeronde items rechtstreeks vanuit InDesign toevoegen in de DAM.

CHILI publisher integratie

Het maken van afbeeldingen op de traditionele manier kan vol zitten met uitdagingen voor de huidige marketeer. Het kost tijd, geld en zit vol risico. Marketeers hebben te maken met merkconformiteit, overheidsuitdagingen, schaalbaarheidsuitdagingen en time-to-market uitdagingen.

In Content Hub 3.4 zijn de Web to Print mogelijkheden verbeterd. Door nauwe integratie met CHILI publisher is het nu mogelijk om de productie van graphics over digitale en print publishing te vereenvoudigen en automatiseren. Deze integratie verbindt Content Hub data en middelen aan CHILI Smart Templates, dit maakt vooraf ingestelde aanpasbare elementen mogelijk terwijl de richtlijnen van de merk identiteit gewaarborgd worden. Gebruikers kunnen nu zelf het programma bedienen overal in de wereld met alleen een browser om aangepaste, merk compatibele en klaar voor gebruik middelen te leveren op grote schaal.

JavaScript development kit

Om het makkelijker te maken voor middelen en content om te stromen naar en van andere applicaties in de marketing technologie stack heeft Sitecore ook een JavaScript SDK gereleased. Dit maakt Content Hub meer uitbreidbaar met versnelde en geminimaliseerde ontwikkeling en integratie inspanningen voor third-party oplossingen.