Kentico Software lanceert Kentico Xperience 13 en onthult de toekomst van het digital experience platform
Dit jaar heeft Kentico zijn bekende Kentico EMS-product omgedoopt tot Kentico Xperience. De nieuwe merknaam is geïnspireerd door de aard van het product (een digital experience platform), aangezien het contentbeheer, e-commerce en digitale marketingmogelijkheden combineert. Samen met de rebranding en visuele facelift van het product, heeft het bedrijf ook zijn aandacht gericht op zijn bedrijfsmodel met nieuwe abonnementslicenties en de technologieën die ze gebruiken. Met de nieuwste release is Kentico een van de allereerste DXP-leveranciers die overschakelt naar ASP.NET Core MVC.
".NET Core stelt ontwikkelaars in staat websites en apps te bouwen op moderne technologie die modulair en eenvoudiger te implementeren is. Deze technologische transformatie heeft ook een directe invloed op CIO's en CFO's bij hun strategische beslissingen. Ze kunnen er nu zeker van zijn dat ze met Xperience investeren in de technologie van de toekomst ”, aldus Petr Palas, CEO van Kentico Software. Palas bevestigt dat ze elk facet van het product moderniseren: "We zien een geweldige kans voor Kentico Xperience om de beste keuze te zijn voor klanten die op zoek zijn naar een uitgebreid digital experience platform."
Bedrijven helpen uitblinken in digitale transformatie
Een typische Kentico Xperience-klant zoekt een platform waarop ze hun digitale ervaringen kunnen bouwen. Ze verwachten veel functionaliteit van het platform te krijgen, zodat ze niet meerdere tools hoeven te kopen en deze te integreren. Ze beseffen dat het integreren en gebruiken van meerdere best-of-breed-oplossingen overweldigend zou zijn voor hun team. Tegenwoordig beheert Kentico Xperience meer dan 30.000 websites in 120 landen over de hele wereld. Het is jarenlang de voorkeursoplossing geworden die duizenden bedrijven heeft geholpen hun digitale transformatie te versnellen, waaronder Allergan, Konica Minolta, Land O'Lakes, PPG en Rode Kruis.
"We zijn doorgegaan met het voortbouwen van onze functies, waardoor teams onze DXP kunnen integreren met andere MarTech-oplossingen om naar behoefte te schalen en uit te breiden. Het stelt teams in staat om verbluffende digitale ervaringen te leveren met behulp van geavanceerde technologische frameworks en geeft hen de mogelijkheid om onder andere veel van hun dagelijkse workflows te automatiseren ”, aldus Dominik Pintér, VP Product, Kentico Xperience en ook voormalig .NET-ontwikkelaar.
De nieuwste release van Kentico Xperience helpt bedrijven om effectieve digitale communicatie te versnellen. Het bevat:
• Een toekomstbestendig webframework met toonaangevende prestaties dat zorgt voor betere laadtijden, meer controle over code en vereenvoudigde implementatie met het ASP.NET Core MVC-framework.
• Best-of-breed Marketing Automation waarmee marketeers gemakkelijk geautomatiseerde workflows kunnen uitvoeren die communicatieprocessen stroomlijnen, de klantbetrokkenheid vergroten en de marketingprestaties verbeteren.
• Herbruikbare content die tijd bespaart doordat editors pagina's, secties en meer kunnen maken door bestaande content te hergebruiken.
• Platformverbeteringen, waaronder nieuwe paginatype-functies, zoeken, dynamische routering en meer, die de productiviteit verhogen en de middelen voor ontwikkelaars verminderen.
• Kentico Toolkit voor platforms van derden, ontworpen om de ontwikkeling te versnellen en marketeers die Kentico Xperience gebruiken in staat te stellen.
• Integraties met stemassistenten Amazon Alexa en Google Home om de beheerinterface te bedienen.
Binnenkort nieuwe DXP-ontwikkelingen
De nieuwste functies en updates van Kentico effenen de weg voor verdere productontwikkeling, waardoor marketeers en ontwikkelaars klaar zijn voor de toekomst. Kentico Xperience zal een herontwerp van de gebruikersinterface ondergaan om het product een frisse uitstraling te geven en het nog gemakkelijker in het gebruik te maken. Bovendien blijft het bedrijf voortbouwen op zijn Kentico Xperience-cloudproductstrategie, naast zelfhosting en on-premise opties. Omnichannel-scenario's zullen ook nog eenvoudiger uit te voeren zijn, aangezien het productteam verdere verbeteringen aan de huidige headless API-laag plant.
"Het doel is dat onze eindklanten ten volle kunnen profiteren van onze DXP-oplossing - om deze zelfs zonder grondige training te gebruiken en gemakkelijk uit te vinden welke tool wanneer en hoe ze moeten gebruiken", legt Antonín Moravec, Kentico Xperience Managing Director, uit. "Bovendien zijn we doorgegaan met het uitbreiden van ons klantensuccesteam om ervoor te zorgen dat zowel onze partners als klanten succesvol zijn in het implementeren van die integraties en succesvol zijn in het gebruik van kerncapaciteiten om waardevolle digitale ervaringen te creëren die resultaten opleveren", voegt Pintér toe.
Over Kentico Software
Kentico Software is een gevestigd wereldwijd bedrijf met twee bekroonde contentmanagementproducten: Xperience, een volledig uitgerust DXP-platform, en Kentico Kontent, een headless CMS voor ondernemingen. Kentico heeft klanten in meer dan 120 landen met kantoren in zes landen op vier continenten. In de afgelopen 16 jaar heeft zich rond Kentico een gemeenschap van meer dan 1000 partners gevormd.
Met in totaal meer dan 250 werknemers en 20 plus ondersteuningsingenieurs in meerdere regio's, kan Kentico 24/7 kwaliteitsondersteuning bieden. Support-, Consulting- en Customer Success-teams werken vanuit drie onafhankelijke locaties: de VS, Europa en Australië. Gedurende vier opeenvolgende jaren (2016, 2017, 2018 en 2019) werd Kentico Software erkend als Challenger in het Gartner Magic Quadrant for Web Content Management, en Kentico Xperience is opgenomen in het nieuwste 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. Bovendien is Kentico Software uitgeroepen tot Strong Performer in de Forrester Wave for WCM 2018.
Over Kentico Xperience
Kentico Xperience is het bekroonde digitale ervaringsplatform dat contentbeheer, digitale marketing en e-commerce combineert. Kentico Xperience is on-premise of in de cloud beschikbaar en is een gebruiksvriendelijke oplossing voor moderne websites. Het biedt gepersonaliseerde ervaringen en kan naadloos worden geïntegreerd in elke technologiestack. Kentico Xperience stelt bedrijven en merken in staat om de klantbetrokkenheid te vergroten, gepersonaliseerde inhoud aan het juiste publiek te leveren en prestaties te optimaliseren om meer klanten te winnen. De geavanceerde mogelijkheden, korte time-to-value en gebruiksgemak worden ondersteund door toonaangevende ondersteuning en een wereldwijd netwerk van implementatiepartners.
Kentico Xperience werd voor het eerst geïntroduceerd in 2004 door Kentico Software, een technologiebedrijf met hoofdkantoor in Tsjechië en kantoren in de VS, het VK, Nederland, Singapore en Australië. Kentico heeft meer dan 1.000 partners voor digitale oplossingen en beheert meer dan 30.000 websites in 120 landen. Klanten die Kentico Xperience gebruiken, zijn onder meer Allergan, Ingram Micro, Konica Minolta, Land O ’Lakes, PPG en Rode Kruis.
Benieuwd wat Kentico kan betekenen voor je organisatie?
ParTech is dé partner voor je online platform en ervaren Kentico partner. Geïnteresseerd in een demo, whitepaper of vrijblijvend advies over de mogelijkheden wat een Digital Experience Platform zoals Kentico kan betekenen voor je organisatie? Neem contact met ons op:
[email protected]
+31 (0)85 00 20 678